تجارت آنلاین

ساخت وبلاگ

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به 21 اسفند ماه سال جاری نسبت به هفته قبل از آن اعلام کرد که بر این اساس نرخ چهار گروه مواد خوراکی بدون تغییر و قیمت 5 گروه دیگر کاهش داشته است اما در همین حال تنها قیمت دو گروه مواد خوراکی افزایشی بوده است.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات، برنج، چای و روغن نباتی درهفته منتهی به 21اسفند ماه سال جاری تغییری نکرد در همین حال نرخ تخم مرغ 6.3 درصد، حبوب 0.1 درصد، میوه های تازه 0.3 درصد، سبزی های تازه 7.2 درصد و قند و شکر 0.2 درصد کاهش قیمت داشته است.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرد در دوره مذکور نرخ گوشت قرمز 0.3 درصد و گوشت مرغ 4.2 درصد رشد داشته است.

**لبنیات و تخم مرغ
درهفته مورد گزارش، درگروه لبنیات بهای همه اقلام این گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل 6.3 درصد کاهش داشت و شانه ای 80 هزار تا 115 هزار ریال فروش می رفت.
**برنج و حبوب
در این هفته در گرو ه برنج ، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک بدون تغییر بود وقیمت برنج داخله درجه دو معادل 0.1 درصد کاهش یافت.
درگروه حبوب، بهای لوبیا قرمز ثابت بود. قیمت نخود و لوبیاچیتی هریک معادل0.1 درصد و لوبیا چشم بلبلی 0.3 درصد افزایش ولی بهای سایراقلام این گروه بین0.2 درصد تا0.3 درصد کاهش داشت.
**میوه ها و سبزی های تازه
درهفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انارعرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه وسبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت لیموشیرین معادل2.3 درصد و موز 4.9 درصد کاهش ولی بهای سایراقلام این گروه بین0.4 درصد تا 5.1 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 19.5 درصد کاهش داشت.
**گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش ، بهای گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 0.5 درصد و گوشت مرغ 4.2 درصد افزایش یافت.
**قند، شکر، چای و روغن نباتی
دراین هفته قیمت قند معادل 0.2 درصد و شکر 0.1 درصد کاهش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.
** تغییرات یکساله
همچنین براساس اعلام بانک مرکزی در یک سال منتهی به 21 اسفند ماه سال جاری نرخ لبنیات 8.2 درصد، تخم مرغ 6.2 درصد، برنج 16.2 درصد، حبوب 31.1 درصد، سبزی ها تازه 17.4 درصد، گوشت قرمز 7.6 درصد، قند و شکر 17.8 درصد، چای 13.6 درصد و روغن نباتی 0.2 درصد رشد داشته است البته نرخ میوه های تازه 23.2 درصد و گوشت مرغ 13.6 درصد افت داشته است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 185 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:25

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی روز جمعه از اقدام این کشور برای تقویت روابط تجاری با ایران در دوره پسابرجام خبر داد.

'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در سنگاپور، گفت: ما به ایران همچنان به عنوان یک مقصد مهم برای بازار محصولات و روغن پالم نگاه می کنیم.
وی در حالی به دنبال فروش بیشتر محصولات این کشور از جمله روغن پالم به ایران است که تعرفه واردات روغن پالم به تازگی در ایران به 26 درصد رسید و مالزی نیز از ماه آوریل سال جاری به دلیل بحران مالی موجود در این کشور مالیات پنج درصدی بر روغن پالم اعمال می کند.
از آنجایی که روغن پالم ارزان ترین روغنی است که در دنیا عرضه می شود، افزایش تعرفه باعث می شود که اختلاف قیمت روغن پالم با روغن سویا از بین برود و قیمت روغن ها متعادل شود.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی همچنین تاکید کرد که کشورش سطح بالایی از تجارت با ایران داشته است و در حال حاضر نیز برخی از طرح های ساخت مسکن در ایران توسط شرکت های مالزیایی انجام می شود.
براساس این گزارش، تجارت کلی بین ایران و مالزی سال گذشته میلادی 95 میلیون رینگیت (23 میلیون دلار) عنوان شده است.
'مصطفی محمد' گفت: ما می دانیم یک یا دو کشور دیگر در منطقه جنوب شرق آسیا با تلاش فراوان درصدد شناسایی فرصت های موجود در بازار ایران هستند که برای بار دیگر به اقتصاد جهانی بازگشته است.
وی همچنین اعلام کرد که شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی مقدمات سفر مقامات عالیرتبه مالزی را به ایران در زمان بسیار نزدیکی فراهم کرده است.
در این گزارش همچنین آمده است که ایران از ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی 60 میلیارد دلاری در سال آینده خبر داده است.
موقعیت استراتژیک، ثبات سیاسی و جمیعت 80 میلیونی ایران در کنار ذخایر انرژی فراوان، کشورمان را یه یکی از مکان های عمده برای تجارت خارجی تبدیل کرده است.
برناما نوشت: پس از توافق هسته ای ایران با قدرت های غربی در سال 2015، هیات های تجاری بسیاری از ایران دیدن کردند.
شرکت هواپیمایی 'ایرایشیا' مالزی از جمله شرکت های مالزی است که به تازگی از تمایل خود برای از سرگیری مجدد پرواز به تهران خبر داده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 180 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:25

'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روش غرب در رفتار با ایران را نادرست دانست و گفت: ما دوست نداریم از زور علیه ایران استفاده کنند ... باید به جای برچسب زدن به یکدیگر، گفت وگو کرد و به این نکته واقف باشیم که در جهان هیچ قدرتی در موضع وعظ و خطابه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که روز چهارشنبه گذشته در سیدنی استرالیا بسر می برد با شبکه خبری 'ای.بی.سی' به گفت وگو پرداخت و این شبکه امروز این گفت وگو را در تارنمای خود قرار داد.
وی در این گفت وگو ضمن تشریح سیاست خارجی ایران در قبال مسائل منطقه ای و جهانی، بر قدرت بی بدیل کشورمان برای دفاع از مرزها تاکید کرد.
وزیر امور خارجه، گفت که منافع مشترکی برای کشورهای جهان وجود دارد، زیرا ما در یک جهان به هم متصل شده زندگی می کنیم. از اینرو منافع و فرصت های مشترک و همچنین چالش های مشترک داریم.
ظریف افزود: تروریسم و افراط گرایی موضوعی است که برای ایران و استرالیا یک چالش است. ایران در منطقه خاورمیانه از خطرات تروریسم کم و بیش در امان است، اما کشورهای همسایه ما دچار آشفتگی هستند. این شرایط ما را به هم مرتبط می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه با انتقاد ار رفتار غرب در قبال ایران، اظهار داشت: ما روش و رفتار غرب در قبال ایران را نمی پسندیم. هنگامی که ایران توسط رژیم صدام بمباران شیمیایی شد، مورد حمایت همه قرار گرفت. اما در عین حال هنگامی که صدام به کویت حمله کرد، دشمن محسوب شد.
وی گفت: ما دوست نداریم مردم از زور علیه ایران استفاده کنند و کسی به این موضوع توجهی نکند. منظورم از مردم نیز، آمریکا و اسرائیل هستند که قصد حمله به تجیهزات هسته ای صلح آمیز ایران را داشتند و انتشار رادیو اکتیو می توانست بلای محیط زیستی ایجاد کند.
ظریف گفت: من فردی را در استرالیا نمی شناسم که این گونه اقدام های تحریک آمیز آنها را محکوم کرده باشد. اما هنگامی که اخیرا ما آزمایش موشکی داشتیم، آن را تحریک کننده خواندند. ما این گونه رفتارها را نمی پسندیم.
وی بر گفت وگو و مذاکره برای حل مسائل تاکید کرد و گفت: ما باید به جای برچسب زدن، با یکدیگر گفت گو کنیم و در گفت وگوهایمان صداقت و راستی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در گفت وگو باید به این نکته واقف باشیم که در جهان هیچ قدرتی در موضع وعظ و خطابه نیست. در واقع گفت وگوی دوجانبه در مقابل گفت وگوی یک طرفه باعث می شود به دستاوردهای بیشتری دست یابیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سوال 'ای.بی.سی' در مورد زندگی 9 هزار پناهجوی ایرانی در اطراف یا داخل استرالیا که کانبرا قصد بازگرداندن اجباری آنها را دارد، گفت: بدون شک اگر این افراد خواستار بازگشت باشند، ما آنها را می پذیریم.
وی گفت: ما این افراد را از کشور اخراج نکردیم. آنها توسط قاچاقچیان انسان و تبلیغات غرب که وعده شرایط مناسب داده بودند، اغوا شدند.
ظریف در پاسخ به سوالی در مورد حقوق بشر در کشور، با معرفی ایران به عنوان تنها کشور منطقه که انتخابات در آن برگزار می شود و همچنین تنها کشوری که گزارش حقوق بشر دارد، گفت: کسانی که حقوق بشر را مطرح کرده اند به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.
وی گفت که حتی به دلیل ملاحظات سیاسی کشورهایی از قبیل استرالیا، این گزارشگر حقوق بشر را به مردم ایران و سازمان ملل تحمیل کردند.
وزیر امور خارجه در خصوص حمایت ایران از دولت سوریه، گفت: ما با افراط گرایی و تروریسم مبارزه می کنیم. تعیین سرنوشت دولت سوریه نیز باید به مردم این کشور سپرده شود.
وی افزود: ما از دو سال و نیم پیش طرح چهار مرحله ای خود شامل آتش بس فوری و ارائه کمک های بشر دوستانه، تشکیل دولت اتحاد ملی، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات در سوریه را مطرح کردیم. اما حالا ببینید چه کسانی با آتش بس یا راه حل سیاسی در سوریه مخالف هستند.
ظریف با اشاره مستقیم به عربستان سعودی، گفت که گروه های مخالف، خواستار نظامی گری هستند و با داعش معامله می کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار 'ای.بی.سی' که عربستان سعودی نیز ایران را مقصر می داند، گفت: به تاریخ نگاه کنید، چه کسانی مرتکب سیاست های جنایتکارانه شده اند. یا از عربستان آمده اند یا در آنجا آموزش دیده اند، یا توسط تفکر وهابیسم مورد حمایت قرار گرفته اند.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد تنش های احتمالی در منطقه نیز گفت: ایران توان دفاع از خود را دارد و می تواند درس حسابی به کسانی بدهد که قصد تجاوز به ایران را دارند.
ظریف تاکید کرد: اما ما هرگز قصد چنین اقدامی نداریم و خویشتنداری می کنیم.
خبرنگار شبکه تلویزیونی 'ای.بی.سی' استرالیا در پایان از وزیر امور خارجه پرسید: بسیاری از جمله در ایران شما را یک سیاستمدار و یک ارتباط گر موفق می دانند، ممکن است در چند سال آینده شما را آقای رئیس جمهور خطاب کنیم.
ظریف با قاطعیت گفت: نه، مطلقا، مطمئن هستم که نه.
مجری 'ای.بی.سی' استرالیا در ادامه گفت: قول بدهید اگر رئیس جمهور ایران شدید، نخستین مصاحبه را با شما داشته باشیم. اما ظریف گفت: از آنجایی که رئیس جمهور نخواهم شد، قولی نمی دهم.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 175 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:25

با پایان سال 1394 و فرارسیدن نورز 95، اقتصاد ایران شرایط متفاوتی را تجربه می کند. پس از توافق هسته ای و لغو تحریمهای اقتصادی که بر ضد جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بود، اکنون دوران انتظار اقتصاد ایران برای لغو تحریمها سپری شده و اکنون لازم است گامهای عملی برای بهبود شرایط اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم برداشته شود. در طول دو سال و نیم گذشته که از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سپری می شود، دولت در کنترل اسب سرکش تورم عملکرد موفقی داشته است و موفق شده تورم 45 درصدی پایان دولت محمود احمدی نژاد را به کمتر از 14 درصد کاهش دهد. اما رفع سایر مشکلات اقتصادی، به دلیل انتظار بالایی که نسبت به پیامدهای لغو تحریمها ایجاد شده بود، به پسابرجام موکول شد. سه ماه پایانی سال 94 به لغو گام به گام تحریمها سپری شد و اکنون در آستانه سال نو، می توان گفت که دولت در سال 1395 با 5 چالش مهم اقتصادی مواجه خواهد بود که در صورت عدم رفع آنها، بهبود وضعیت اقتصادی کشور به راحتی امکانپذیر نخواهد بود:

چالش اول : یارانه نقدی

مهمترین چالش پیش روی دولت، یارانه نقدی است. یارانه ای که به زعم کارشناسان، به دلیل رشد تورم، ارزش آن به کمتر از نصف زمانی که وضع شده بود کاهش یافته و ارزش آن نه 45 هزار تومان، بلکه کمتر از 25 هزار تومان است.

وزرای اقتصادی دولت بارها از مشکلات پرداخت یارانه نقدی سخن گفته و حتی شب پرداخت یارانه را مصیبت عظمای دولت خوانده اند. اما هنوز گام عملیاتی برای کاهش تعداد یارانه بگیران یا ساماندهی آن ایجاد نشده است. از سوی دیگر برخی معتقدند که یارانه نقدی، نه صرفا برای اقشار آسیب پذیر، بلکه سهم کلیه مردم از پول نفت است که نمی توان برخی را از دریافت آن محروم ساخت.

هر چند که با کاهش قیمت نفت، این استدلال اندک اندک رنگ باخته است.

دولت اگر می خواهد از منابع مالی خود به نحو مطلوبتری استفاده کرده و آن را به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال سوق دهد، لازم است ابتدا چالش یارانه نقدی را حل کند. چالشی که به نظر می رسد گامهایی برای رفع آن برداشته شده و قرار است گروههایی که ویژگی های آنها هم اعلام شده از دریافت یارانه محروم شوند. اما اینکه به دلیل حساسیت موضوع، دولت تا چه اندازه قادر به عملیاتی ساختن طرح خود برای ساماندهی وضعیت پرداخت یارانه نقدی است، موضوعی است که گذشت زمان آن را اثبات خواهد کرد.

چالش دوم : نفت ارزان

در شرایطی که دولت باید هر ماه بودجه کلانی را صرف پرداخت یارانه نقدی کند، قیمت جهانی نفت نیز به شدت سقوط کرده است تا درامدهای ارزی دولت به شدت کاهش یابد. سرعت روند کاهش قیمت نفت در یک سال و نیم اخیر، در طول تاریخ بیسابقه است و همین امر دولت را با کمبودهای مالی فراوانی مواجه کرده است. نفت ارزان، مهمترین چالش پیش روی دولت تدبیر و امید است به گونه ای که حتی اگر برنامه افزایش تولید نفت ایران هم تحقق یابد، باز هم به دلیل سقوط قیمت نفت، درآمدهای ارزی دولت کمتر از دولت قبل خواهد بود. فراموش نکنیم که دولت قبل، یارانه نقدی را با بهره گیری از نفت 110 دلاری پرداخت می کرد و اکنون دولت با نفت زیر 40، مشکلات فراوانی پیش رو دارد. نفت ارزان چالش مهم دولت در سال 95 خواهد بود و دولت باید امیدوار باشد که نفت از این ارزانتر نشود تا با کسری بودجه مواجه نباشد.

چالش سوم : رفع رکود گسترده

دولت تمام تلاش خود را در دو سال گذشته صرف کاهش تورم کرد و از آنجا که همواره معادله ای معکوس میان تورم و رکود اقتصادی وجود دارد، رکود در بخشهای مختلف تولیدی و صنعتی همچنان تداوم یافت. حال که برجام اجرایی شده، انتظار فعالان اقتصادی برای رفع رکود همه گیر اقتصادی افزایش یافته است. به همین دلیل دولت در سال 95، چالش مهمی برای رفع رکود اقتصادی پیش رو خواهد داشت. بخش مهمی از امتیازات مثبتی که دولت در کارنامه عملکرد اقتصادی خود می تواند ثبت کند، حاصل رفع رکود می تواند باشد.

چالش چهارم : بهبود رشد اقتصادی

بر اساس سند چشم انداز بیست ساله که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، رشد اقتصادی کشور در سال 1404 باید به 8 درصد افزایش یابد. اما طی سالهایی که دولت قبل روی کار بود، شاهد کاهش رشد اقتصادی و حتی ثبت ارقام صفر و منفی برای رشد اقتصادی بودیم. به همین دلیل دولت برای افزایش رقم رشد اقتصادی کار دشواری پیش رو داشت. هرچند گامهایی برای بهبود رشد اقتصادی برداشته شده، اما رقم رشد اقتصادی 9 ماهه ابتدایی امسال هفت دهم درصد اعلام شده است. کسی انتظار ندارد دولت در پایان سال 95 یا پایان عمر خود در نیمه سال 96، رشد اقتصادی 8 درصدی را تحقق بخشد. اما اکنون که تحریمها لغو شده، انتظار از دولت برای افزایش رشد اقتصادی بیشتر و بیشتر شده است و این چالش دیگر دولت در سال جدید است.

چالش پنجم : رسانه های مخالف

نام رسانه هایی را که با تمام وجود، دولت را تحت فشار قرار داده اند نمی توان رسانه های منتقد گذاشت چراکه به گونه ای به صراحت علیه دولت موضع گیری می کنند که آنها را می توان رسانه های مخالف دولت نامید. این رسانه ها تمام تلاش خود را برای ناتوان نشان دادن دولت در حوزه اقتصادی و ناامید کردن مردم از تحقق مطالبات اقتصادی و معیشتی به کار بسته اند و حتی از زدن تیترهایی همچون "یارانه مردم خوردن ندارد" و امثال آن هم کوتاهی نمی کنند. طبیعتا فعالیت این رسانه ها در ماههای پایانی حیات دولت فعلی افزایش خواهد یافت و سعی خواهند کرد سطح توقعات مردم از دولت را افزایش دهند. چگونگی خنثی کردن فعالیتهای تخریبی این رسانه ها به دلیل تاثیرگذاری روی مردم، از مهمترین چالش های دولت در سال 95 خواهد بود.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 190 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت کشور در سال آینده، گفت: برای رابطه بهتر با دنیا خود را آماده کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال 95، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که ملت ایران روزهای پایانی سال 94 را پشت سر می‌گذارند و خود را برای سال جدید آماده می‌کنند.
وی افزود: در سال 94 شاهد باران پربرکت الهی برای سرزمین خشک‌مان بودیم. در این سال شاهد سربلندی ملت در برجام و پایان تحریم‌ها بودیم. در همین سال مردم در هفتم اسفندماه حماسه بزرگی خلق کردند.
وی با بیان این‌که «همواره بهار پیام‌های خاص خود را دارد»، خاطرنشان کرد: بهار پیام اعتدال و میانه‌روی را برای همه ما دارد؛ بهار پیام صلح و دوستی و برادری دارد و در بهار باید به همه ایرانیان صمیمیت و صفای خود را نشان دهیم و صله ارحام را با دوستان، همشهریان و هموطنان خود پاس بداریم.
رئیس جمهور گفت: نوروز باید روز آشتی، صفا و صمیمیت میان همه احزاب و گروه‌ها باشد. ان‌شاءالله سال 95 نیز از آغاز مانند سال قبل سال همدلی، همکاری و رفاقت برای ساختن ایرانی با توسعه و آبادنی بیشتر باشد.
وی با بیان این‌که «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، اظهار کرد: ان‌شاءالله سال آینده شرایط ما با کمک و همراهی مردم سال بهتری خواهد بود؛ چراکه بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانک‌ها و بیمه‌های ما در تحریم نیستند و در این بهار می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت کنیم. در این بهار سرمایه‌گذاری در کشور ما آغاز شده است و قراردادهای بسیار مهمی با کشورهای دنیا در سطوح مختلف امضاء شده است. همچنین بانک مرکزی با بانک‌های مرکزی بسیاری از کشورهای دنیا رابطه پولی و مالی برقرار کرده است و سوئیفت برقرار شده است.
وی تأکید کرد: سال 95 سالی است که در آن حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است و ما با دنیا تبادل مواد هسته‌ای داریم. سال 95 سالی است که دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده است و ما این تعامل سازنده را با جهان ادامه می‌دهیم؛ چراکه مردم ما از تنش، برخوردها و افراط بیزار هستند.
 امیدواریم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح، صفا و امنیت برقرار شود.
روحانی با اشاره به برخی کشورهای منطقه که در پی اختلاف‌افکنی هستند،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی دو کشوری که از متأسفانه از مسیر اعتدال خارج شده‌اند و مسیر خشونت و جنگ را انتخاب کرده‌اند به مسیر اسلامیت، انسانیت بازگردند و ما در این منطقه شاهد برادری و صفا، صمیمیت و توسعه کل منطقه بسیار مهم و حساس خاورمیانه باشیم.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور کشورمان در ادامه به برخی حواشی ایجاد شده در پی آزمایش موشکی ایران اشاره و اظهار کرد: خوشحالیم از این‌که افراطیون و جنگ‌طلبان و آن‌هایی که به ناروا بحث تست موشکی ما را به شورای امنیت سازمان ملل برده‌اند ناامیدانه بازگشتند و دنیا به آن‌ها جواب منفی داد؛ دنیا به آنها اعلام کرد که فعالیت ایران صرفاً فعالیتی دفاعی برای حفاظت و حراست کشور است.
وی تأکید کرد: ما با موشک‌مان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ کشوری به ویژه همسایگان خود نداشته‌ایم، نداریم و نخواهیم داشت و سلاح‌های ما صرفاً برای دفاع از ملت و کشورمان است. وی با اشاره به شرایط امروز ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امروز داریم خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده کرده‌ایم و ان‌شاءالله سال آینده ما روند اقتصادی‌مان را در کاهش تورم، روند اقتصادی، رشد اقتصادی و آرامش بازار ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله در سال آینده درآمدهای نفتی و غیرنفتی‌مان توسعه پیدا خواهد و فروش نفت و میعانات آن تا دو سه روز آینده به مرز بیش از دو میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ بنابراین با حضور و همراهی همه مردم شرایط ما کاملاً شرایط متفاوتی در سال آینده خواهد بود. روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعطیلات نوروز،‌ اظهار کرد: مردم خواهش می‌کنم که از این ایام و فضا برای دوستی بیشتر و آشتی بیشتر و روابط بهتر با همه استفاده کنیم.
 ان‌شاءالله ایام عید، ایامی شادی‌آفرین برای فرزندان ما باشد و آنها در این ایام با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شوند و با طبیعت‌شان بیشتر آشتی کنند.
 وی با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌های کشور در ایام نوروز و پشتیبانی آن‌ها از سفرهای نوروزی مردم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه سفرها در ایام نوروز به سلامت انجام شوند و همه توجهات را برای سلامتی خود و اعضای خانواده خود داشته باشیم.
در همین راستا همه دستگاه‌های کشور آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند و ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی نیز از چندین ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.
روحانی با اعلام خبر بازگشایی موقت تعدادی از جاده‌های دسترسی به شمال در ایام عید، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در جلسه امروز هیأت دولت وزیر راه اعلام کرد که در ایام نوروز در جاده شمال و در منطقه سوادکوه دو مسیر برای عبور و مرور سفرهای نوروزی و یک خط تونل نیز در منجیل به صورت موقت برای عبور و مرور سفرهای نوروزی بازگشایی می‌شود.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت تلاش خواهد کرد که جاده‌های مهم کشور تا پایان سال 95 تکمیل شود. همچنین دولت تلاش خواهد کرد که برخی مسیرهای ریلی کشور را نیز تا پایان سال آینده تکمیل کند.
امیدوارم سال خوب، نوروز خوب و عید خوبی منتظر همه ایرانیان باشد. وی در پایان از اصحاب رسانه نیز تقدیر کرد و گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران به خاطر خدماتشان در برجام در خلق حماسه 7 اسفند و سایر خدماتی که در ایام سال تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله نوروز سال 95 نوروزی مبارک برای همه ایرانیان، همسایگان و مسلمانان باشد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 171 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

اقتصاد ایران در سال 94، روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت. رکود اقتصادی ایران که گاه تحریم‌ها را عامل آن می‌دانند و گاه آن‌را به پای ساختار اقتصادی ناکارآمد ایران می‌نویسند، چنان عمیق شده که دیگر نای نفس کشیدن را از بنگاه‌های اقتصادی کشورمان گرفته است.
بنگاه‌هایی که با تعطیلی خود، کوچک و کوچکتر شدند و آنچه در این میان به شدت آب رفت، شغل‌هایی بود که به زحمت از سوی بخش‌های مولد کشور ایجاد شده بود. این روزها و با برداشته شدن تحریم‌ها باز هم سوال این است که آیا می‌توان سیل بیکاران حاصل از این ساختار ناکارآمد و تحریم‌های ناجوانمردانه را دوباره بر سر کار برد و طیف عظیمی را که در آینده به کارجویان قدیمی افزوده می‌شوند، سیراب کرد؟ طی دو - سه‌ سال اخیر و با تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، عده‌ای کار خود را از دست دادند و عده‌ای هم که بر سر کار خود باقی ماندند، از اضافه‌کاری‌ها و امتیازهایی که در شرایط عادی داشتند، محروم شدند.
در این شرایط، بسیاری از جویندگان کار با مرزهای نسبتا پایینی مشغول به کار می‌شوند؛ چرا که جایگزین جدی برای شغل فعلی آنها وجود ندارد.
با این توضیحات می‌شود حدس زد وقتی اقتصاد رشد خوبی ندارد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز از سوی بنگاه‌ها انجام نمی‌شود، وضعیت اشتغال نیز چندان مناسب نخواهد بود.
 چند روز پیش شاهد افزایش 14 درصدی حقوق کارگران برای سال 95 بودیم. اما بحث این است که اگر دستمزدها معادل و مشابه نرخ تورم تعدیل شود و حتی نرخ تورم نیز کاهش یابد، باز چالش‌های جدی وجود خواهد داشت؛ اولا فاصله هزینه زندگی یک خانوار کارگری از حداقل مزد قانونی، بسیار زیاد است و کارگران شاغلی که حداقل مزد قانونی را دریافت می‌کنند زیر خط فقر قرار می‌گیرند. در حال حاضر نرخ بیکاری میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالای 20 درصد است و این نسبت برای زنان فارغ‌التحصیل به بالای 40 درصد می‌رسد. در این وضعیت، عده‌ای هستند که درآمدی ندارند و بخش اعظم گروهی که شاغل هستند نیز قطعا نمی‌توانند انتظار مزد خوبی داشته باشند؛ چرا که عرضه نیروی کار بیش از تقاضای آن است و نیروی کار قدرت چانه‌زنی ندارد. به عبارتی می‌توان گفت وضعیت نامساعد اقتصادی به دو شکل بیکاری و مزدهای پایین و شرایط نامناسب کاری، انعکاس پیدا کرده است؛ از این رو سال 94، سال بسیار سختی برای نیروی کار ایران بوده است.

اقتصاد ایران در سال 95 حداقل با سه چالش کمبود تقاضای موثر، کاهش قیمت نفت و نرخ سود بالای بانکی مواجه خواهد بود. علاوه بر این، سه دسته عوامل بر وضعیت کوتاه مدت اقتصاد ایران در این سال موثر هستند.

این سه دسته شامل عواملی ناشی از تحولات اقتصاد جهانی، عواملی ناشی از اجرای برجام و عوامل ناشی از اعمال سیاست‌های پولی و مالی هستند. مهم‌ترین عوامل جهانی تاثیرگذار بر اقتصاد ایران وضعیت شرکای تجاری و همچنین قیمت نفت است. مهمترین عواملی که در نتیجه اجرای برجام بر اقتصاد ایران تاثیرگذار خواهند بود نیز عبارتند از: افزایش صادرات نفتی، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، سهولت در روابط تجاری و مالی بین‌المللی و در آخر تعدیل انتظارات مصرفی و سرمایه‌گذاری.

آثار بلندمدت برجام بر اقتصاد ایران مثبت ارزیابی می‌شود و در کوتاه مدت نیز انتظار می‌رود صادرات نفت و میعانات گازی افزایش می‌یابد، و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده بر ثبات بازار ارز تاثیر مثبت داشته باشد؛ این عامل در کنار تسهیل تجارت خارجی منجر به منفی شدن تراز تجاری غیرنفتی در سال 1395 شود و در نهایت تعدیل انتظارات مصرفی و سرمایه‌گذاری به تحریک تقاضای موثر کمک کند. در مورد سیاست‌های مالی و به خصوص بودجه سال 95 می‌توان بیان کرد، در صورتی که لایجه بودجه به طور کامل محقق شود اثر مستقیم آن بر رشد اقتصادی حدود سه‌ درصد خواهد بود.

علاوه بر این در صورتی که سیاست‌های پولی و مالی در نهایت منجر به کاهش نرخ سود بانکی شود از این طریق هم می‌تواند تاثیر مثبتی بر طرف تقاضا و عرضه اقتصاد داشته باشد. در نهایت با توجه به قرائن و شواهد موجود به نظر می‌رسد رشد اقتصادی سال 95 مثبت و قابل ملاحظه خواهد بود. بدون تردید سال 95 یک سال سخت برای اقتصاد ایران خواهد بود.

اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای به وضعیت بازار کار در سال آتی توجه کنیم، باید ببینیم وضعیت بنگاه‌های اقتصادی چه می‌شود؛ چرا که تغییر در وضعیت اشتغال، منوط به تحول در وضعیت بنگاه‌هاست.

مهم است دریابیم در چشم‌انداز مورد نظر، آیا بنگاه‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت خود را گسترش می‌دهند یا در پی کاهش تولید و ظرفیت هستند. آیا باز هم صبر می‌کنند و با امید به آینده به تولید با ظرفیت پایین ادامه می‌دهند یا به این نتیجه می‌رسند که تصمیم آخر خود را بگیرند و ناامید از بهبود اوضاع، واحد خود را تعطیل کنند. در حقیقت، مدتی طولانی همه فعالان اقتصادی منتظر بودند نتیجه منازعات هسته‌ای روشن و تکلیف اوضاع بازار ارز مشخص شود. حالا فضا از دوره برزخ تحریم‌ها تقریبا خارج شده و با لغو تحریم‌ها برخی از دغدغه‌ها رفع شده است.

اما این بحث همچنان مطرح است که ‌آیا ایران واقعا می‌خواهد فضا را برای یک فعالیت بسیار گسترده با جهان خارج و ورود سرمایه‌های خارجی باز کند یا اینکه می‌خواهد ارتباط محدودی با برخی از کشورها داشته باشد و در فعالیت‌های اقتصادی تحولی جدی ایجاد نکند. اتفاقات اخیر، مانند تجمع و اعتراض عده‌ای علیه قراردادهای نفتی بر روی وزارت نفت نشان دهنده این ابهام است. سرمایه، ترسو است، اگر آرامشی وجود نداشته باشد، اگر سرمایه‌گذار نگران امنیت یا تغییر قوانین و مقررات باشد، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی گسترش پیدا نمی‌کند؛ از این رو اگر ابهام در فضای سرمایه‌گذاری ایران تداوم داشته باشد، سال 95 نیز سال خوبی نخواهد بود. پس اینکه ما انتظار داشته باشیم از ابتدای سال 95 با یک اقتصاد پرتحرک روبه‌رو شویم، چندان واقع‌بینانه نیست؛ اما اگر آرامش، به صورت جدی در فضای اقتصادی ایران حاکم شود، می‌توان انتظار داشت که با گذشت ماه‌های اول سال 95، به تدریج آثار بهبود اقتصادی در کشور آشکار شود.

سرمایه‌گذاری‌ خارجی می‌تواند حرکتی در اقتصاد ایران ایجاد کند، اما به تنهایی کافی نیست. این اتفاق زمانی می‌تواند آثار جدی در حوزه اشتغال در پی داشته باشد که بتواند بنگاه‌های داخلی را نیز برای گسترش فعالیت، تشویق کند. از سوی دیگر کارشناسان امیدوارند که دولت با جسارت بیشتری طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های اقتصادی مستقیم خود را آغاز کند تا محرکی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد.

به این ترتیب اگر همه چیز خوب پیش برود و شوک‌های منفی مانند حمله به سفارت عربستان تکرار نگردد، می‌توان امیدوار بود که آثار بهبود اوضاع اشتغال را از اواخر تابستان 95 مشاهده کرد.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 176 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

رئیس هیات مدیره مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران بعد از شرایط پسابرجام وارد عقد قراردادی ویژه با دومین وندور دنیا در قالب فاینانس یک میلیارد یورویی شده است.

 دو مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز با مشارکت 90.41 درصدی برگزار و نهایتا براساس رأی‌گیری ریاست مجمع به تنفس 14 روزه کشانده شد.

این مجامع در راستای افزایش سهام، اصلاح اساسنامه و تعیین هیات مدیره این شرکت برگزار شده بود که با این حساب باید منتظر برگزاری مجدد آن در 11 فروردین 95 باشیم.

سید مصطفی سیدهاشمی در این مراسم با اشاره به اینکه افزایش سرمایه را متعاقب با خواسته قبلی هیات مدیره و سهامداران عمده در مجمع آتی به رأی می‌گذاریم گفت: در مجمع تقسیم سود سال گذشته تعیین شد که 50 درصد از سود برای سرمایه‌گذاری و امور توسعه‌ای صرف شود زیرا در زمان تحریم، مخابرات با مشکلات فراوانی روبرو شد و باید از سه چهار کشور عبور می‌کرد تا به تجهیزات و خواسته‌هایش برسد.

رئیس هیات مدیره مخابرات با بیان اینکه اکنون در شرایط پسابرجام شاهد حضور هیات‌های خارجی بسیاری در کشور هستیم که ابراز علاقه‌مندی برای همکاری‌های آتی نیز می‌کنند، ابراز کرد: دو شب گذشته با دومین وندور دنیا در زمینه تجهیزات مخابراتی قراردادی را امضا کردیم که از محل فاینانس یک میلیارد یورویی، تأمین تجهیزات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شکل قرارداد یوزانس نیست و  اینگونه است که 15 درصد را رد ابتدا پرداخت و 85 درصد باقی را بعد از سه سال از نصب و راه‌اندازی و یک سال فضای تنفس، پرداخت خواهیم کرد.

او گفت: با بانک‌های داخلی و خارجی نیز در این باره رایزنی‌هایی را کرده و به نتیجه رسیده‌ایم که امیدواریم ظرف مدت شش ماهه ابتدای سال آینده محقق شود. لذا برای تأمین 15 درصد اعتبار اولیه نیازمند افزایش سرمایه بودیم.

سیدهاشمی همچنین گفت: سهامدارانی که راضی به سرمایه‌گذاری 50 درصد سود سهام خود در مخابرات نبودند را به صورت کامل پاسخگو بودیم و تمام سودشان را پرداخت کردیم. اما نمایندگان دولت (وزارت اقتصاد و سهام عدالت) و قسمی از کارمندان مخابرات (دارندگان بلوک 5 درصدی) با سرمایه‌گذاری موافقت کردند.

رئیس هیات مدیره مخابرات به اصلاح اساسنامه این شرکت هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در راستای کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از تصمیمات متعدد و توسعه هارمونیک صورت می‌گیرد؛ در این راستا به نتیجه رسیدیم که ساختار مدیریتی را براساس مشاوره‌هایی که از KT کره جنوبی و اورنج فرانسه گرفتیم، تقلیل دهیم.

وی تکمیل هیات مدیره را از دیگر موضوعات مورد بحث در مجمع آتی دانست و ابراز کرد: در حال حاضر تنها سه نفر هستیم که در هیات مدیره مخابرات حضور داریم و 8-9 ماه می‌شود که نمایندگان حقوقی دولت، فرد حقیقی خود را برای حضور در این جلسات معرفی نکرده‌اند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:51

رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفته پایانی ماه جاری میلادی(نیمه اول فروردین) به اسلام آباد سفر خواهد کرد و موضوع افزایش صادرات برق ایران به پاکستان یکی از موضوعاتی است که مقامات پاکستانی قرار است در این سفر مطرح کنند.

 احتمالا در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در هفته پایانی ماه جاری میلادی، اسلام آباد موضوع تامین مالی پروژه انتقال 1100 مگاوات برق از ایران را مطرح خواهد کرد.

منابع رسمی گفتند، پاکستان از قبل 74 مگاوات برق از ایران برای تامین نیاز منطقه گوادر وارد می کرده است و توافقنامه واردات 100 مگاوات دیگر به امضا رسیده اما به دلیل تحریم ها علیه ایران اجرای آن به تعویق افتاده است. بر اساس موافقتنامه ای که بین دو کشور به امضا رسیده، ایران باید پروژه انتقال 100 مگاوات برق را تامین مالی کند.

این اولین سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به پاکستان بعد از لغو تحریم هاست و پس از سفر اخیر نواز شریف، نخست وزیر و راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان به عربستان صورت می گیرد.

منابع رسمی گفتند: «ما از رئیس جمهوری ایران خواهیم خواست تا اکنون که تحریم ها لغو شده، این پروژه را تامین مالی کند.»

پاکستان همچنین به دنبال تامین مالی پروژه 1000 مگاواتی انتقال برق است. نهاد رگولاتوری نیروی برق پاکستان (نپرا) قبلا با تعرفه های واردات برق از ایران موافقت کرده است. هزینه شبکه انتقال 1000 مگاوات برق متفاوت از خطوط انتقال پروژه های 100 و 74 مگاواتی خواهد بود.

این منابع افزودند: «70 درصد تامین مالی پروژه های انتقال برق 100 و 74 مگاواتی باید توسط ایران انجام شود و سهم پاکستان هم 30 درصد خواهد بود. ما از ایران درخواست می کنیم که تامین مالی لازم را انجام دهد تا پاکستان بتواند سایر اقدامات را انجام دهد.»

در سفر روحانی همچنین قرار است موضوع نحوه پرداخت پول 74 مگاوات برق نیز مطرح شود. قبلا پاکستان پول برق خریداری شده از ایران را به روپیه پاکستان می پرداخت و ایران آن را به دلار یا هر ارز دیگری که می خواست تبدیل می کرد.

اکنون که بعد از لغو تحریم ها کانال های بانکی باز شده، پاکستان پرداخت ها را از طریق کانال های بانکی عادی انجام خواهد داد.

اما دو کشور مکانیزم پرداخت 100 میلیون دلار بدهی معوق پاکستان از بابت واردات 74 مگاوات برق را نهایی خواهند کرد. تلاش ها برای نهایی کردن یک قرارداد تهاتری در این زمینه ناموفق بوده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:51

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: واردات خودروهای سواری با حجم موتور 2500 سی.سی به بالا و یا خودروهایی که فاقد ضوابط فنی واردات خودرو هستند همچنان ممنوع است.

 سازمان توسعه تجارت در واکنش به خبری مبنی بر ترخیص خودروهای ممنوعه وارداتی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که واردات خودروهای سواری با حجم موتور 2500 سی.سی به بالا و یا خودروهایی که فاقد ضوابط فنی واردات خودرو هستند همچنان ممنوع است.

این سازمان در اطلاعیه خود تاکید کرده است که تاکنون هیچ کدام از خودروهای ممنوعه، شامل خودروهای با حجم موتور  2500 سی.سی و بیشتر و خودروهایی که آیین‌نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو را رعایت نکرده‌اند از گمرکات کشور ترخیص نشده است.

در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت آمده است: پس از مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی.سی به بالا در اسفند 92، سیستم ثبت سفارش از همان زمان برای واردات این اقلام قفل شده و هیچ خودرویی نیز با این حجم موتور به کشور وارد و یا از گمرکات ترخیص نشده است.

در این اطلاعیه همچنین ذکر شده است که طبق مصوبه هیات وزیران در تاریخ 10 تیرماه 1382 در مورد آیین‌نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو، ورود خودرو به کشور منوط به داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش، اخذ گواهی‌های فنی و زیست محیطی از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت نو بودن و قدمت سال ساخت است؛ بر این اساس واردات و ترخیص هر خودرویی که این شرایط را ندارد ممنوع بوده و تاکنون نیز هیچ خودروی ممنوعه ای وارد نشده است.

لازم به ذکر است پیش از این در یکی از خبرگزاری‌های کشور به استناد نامه سازمان ملی استاندارد، خبر کذبی در مورد ترخیص خودروهای ممنوعه منتشر شد که سازمان توسعه تجارت ضمن تکذیب آن خبر اعلام کرد: انتشار خبر ترخیص خودروهای ممنوعه ناشی از درک نادرست از نامه سازمان استاندارد است چراکه در نامه سازمان ملی استاندارد ایران فهرستی از خودروهای سبک مجاز برای واردات در سال 95 اعلام شده است که همه شرایط واردات و ترخیص خودرو را رعایت کرده باشند.

طبق اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، نامه سازمان استاندارد به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، با استناد به بند 1 و 4 ماده 11 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات تحت عنوان حقوق مکتسب واردکنندگان است که بر اساس مصوبه 27 اسفند 1386 هیات وزیران ابلاغ شده و سالیان متمادی مبنای عمل گمرکات اجرایی کشور بوده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:51

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اعلام کرد: ویزیتورهای قاچاق میوه شناسایی شده‌اند اما سرمنشأهای اصلی قاچاق هنوز شناسایی نشده‌اند که این موضوع توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

علی‌اکبر پوراحمدنژاد اظهار کرد: از ماحصل بررسی‌های انجام شده در زمینه میوه‌های قاچاق، اینگونه برداشت می‌شود که بعضا افرادی به عنوان "ویزیتور" به میدان میوه و تره‌بار مراجعه و سفارشاتی برای میوه‌های قاچاق اخذ کرده‌ و سفارش‌ های اخذ شده را به میدان ارسال کرده یا آن ها را به انبارک‌ها و سردخانه‌های داخل یا خارج استان فرستاده و پس از آن به دست مبادی عرضه خرد می‌رسانند.

وی گفت: با وجود امحای میوه‌های قاچاق که روز 19 اسفند سال جاری صورت گرفت، هنوز تکلیف 10 تن میوه قاچاق کشف شده مشخص نیست که در دستور کار مرجع قضایی مربوطه است و حدود 83 پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری‌های لازم در رابطه با نحوه برخورد با این میوه‌ها اتخاذ شود، گفت: تعدادی از افراد که به عنوان تامین‌کننده یا سفارش‌گیرنده میوه‌های قاچاق هستند، شناسایی شده و مرجع قضایی در حال بررسی اطلاعات آن‌هاست.

وی افزود: پرونده میوه‌های قاچاق به مبادی ذیربط امنیتی و انتظامی ارسال شده و قرار است آن ها بررسی کارشناسانه را در این زمینه انجام دهند و نظر خود را اعلام کنند.

به گفته پوراحمدنژاد، کشفیاتی که در رابطه با میوه‌های قاچاق از میدان میوه و تره‌بار جمع‌آوری شده جزئی از کل بوده و باید اقدامات اطلاعاتی در زمینه شناسایی سرمنشأهای اصلی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در عین حال بیان کرد: فصل اول کار را انجام دادیم و فصل دوم کار توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: آمار کشفیات قاچاق میوه در سطح کلان کاهش یافته است،‌ چون فضای میدان میوه وتره‌بار تا حدودی ناامن شده است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 11:02

مدیرعامل سابق گوگل هم از آیفون استفاده می‌کند.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و مدیر اجرایی فعلی آلفابت - شرکت مادر گوگل - است اما در سایت تکنوبوفالو آمده با توجه به تصاویری که از اشمیت منتشر شده، به نظر می‌رسد او هم تا حدودی طرفدار اپل است.

این تصویر، اشمیت را در حالی نشان می‌دهد که مشغول استفاده از آیفون در رویدادی در کره بوده و حتی به نظر می‌رسد که این رویداد مربوط به گوگل است.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، گوگل اپلیکیشن‌های زیادی را برای آیفون می‌سازد و این شرکت کار بزرگی را در آوردن نرم افزارهای خود به پلت‌فرم اپل انجام داده است، حتی اگر در رقابت مستقیم با اندروید باشد، با این وجود اینکه اشمیت بخواهد یک آیفون را این‌طور در دستش بگیرد، قطعا عجیب است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 11:02

رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست قطعی جمهوری اسلامی را همکاری با کشورهای آسیایی از جمله ویتنام خواندند و افزودند: ما از همکاریهای شما در مجامع جهانی نیز مطلع هستیم و معتقدیم تا جایی که امکان و ظرفیت وجود دارد، باید همکاریها را گسترش داد.

به گزارش تجارت آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار آقای «ترانگ تان سانگ» رئیس جمهوری ویتنام، به زمینه های متنوع اقتصادی، فنّی، تجاری و فرهنگی در گسترش روابط دو کشور اشاره و خاطرنشان کردند: شجاعت و مقاومت ملت ویتنام و شخصیتهای برجسته ی آن نظیر «هوشی مینه» و «ژنرال جیاپ» در مقابل تجاوزگری بیگانگان، موجب شده است که ملت شما در چشم ملت ایران، محترم و معتبر باشد و این تکریم و همدلی، زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاریهاست.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش قدرتهای برتر دنیا برای دخالت در امور کشورهای دیگر، گفتند: این دخالتها گاه از طریق راه انداختن جنگهایی همچون جنگ ویتنام و گاهی نیز با روشهای دیگر انجام می شود، و راه مقابله با این دخالتها، همکاری و نزدیک شدن کشورهای مستقل به یکدیگر است.
ایشان، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را همکاری با کشورهای آسیایی از جمله ویتنام خواندند و افزودند: ما از همکاریهای شما در مجامع جهانی نیز مطلع هستیم و معتقدیم تا جایی که امکان و ظرفیت وجود دارد، باید همکاریها را گسترش داد.
در این دیدار که آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای «ترانگ تان سانگ» رییس جمهوری ویتنام با تشکر از سخنان رهبر انقلاب در تجلیل از مبارزات مردم و رهبران ویتنام علیه بیگانگان، گفت: مردم ویتنام دهها سال در مقابل تهاجم خارجی ها مقاومت کردند تا توانستند به استقلال و آزادی دست یابند.
آقای «ترانگ تان سانگ» با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از ویتنام در مجامع بین المللی، تاکید کرد: ویتنام نیز در محافل بین المللی از مواضع ایران حمایت کرده و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق قطعی ایران می داند و در آینده هم از مواضع ایران حمایت خواهد کرد.
رییس جمهوری ویتنام با تأکید بر ضرورت افزایش همکاریهای دوجانبه در تمام زمینه ها گفت: امیدواریم ایران در چارچوب سیاست نگاه به شرق، همچون گذشته به ویتنام به عنوان یک شریک کلیدی نگاه کند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 11:02

ردیف‌های واردات رسمی گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد که ظرف یک ماه گذشته حدود ۴۰تن موبایل وارد کشور شده است.

 آمار تعرفه‌های رسمی واردات محصولات الکترونیکی در یازده ماه سال 94 نشان می‌دهد که در این مدت 509 هزار و 84 کیلوگرم گوشی تلفن همراه به کشور آمده که ارزشی معادل پنج‌هزار و 946  میلیارد و 153 میلیون و 700 هزار و 523 ریال داشته است.

واردات رسمی این یک قلم کالای خاص از محصولات الکترونیکی در 10ماهه سال جاری 469,387 کیلوگرم بود که ارزشی معادل 188 میلیون دلار داشت.

با مقایسه بندهای این ردیف از واردات متوجه می‌شویم که از دی تا بهمن 39 هزار و 697 کیلوگرم موبایل وارد کشور شده که ارزشی معادل 453 میلیارد و 132 میلیون و 274 هزار و 455 ریال داشته است، به‌عبارتی دیگر واردات در این یک‌ماهه رشدی هشت‌درصدی داشته است.

واردات گوشی تلفن همراه طی هشت سال اخیر دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده و بازی بر سر تعرفه‌های گمرکی منجر به این شده که ثبات طولانی‌مدتی را در این بخش شاهد نباشیم.

زمانی تعرفه‌های گمرکی واردات موبایل چهار درصد بود که یک‌باره به 60 درصد ارتقا یافت و صدای بسیاری از کارشناسان و مسئولان امر را بلند کرد.

همین اعتراضات و رشد قاچاق این حوزه منجر به بازگشت تعرفه‌ها به رنج سابق شد و بعد از مدتی مجدداً شاهد افزایش تا شش‌درصدی آن بودیم.

اوایل سال جاری نیز براساس مصوبه گمرک، چهار درصد دیگر بر تعرفه واردات موبایل افزوده و نتیجتاً به 10 درصد رسید.

اگر مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های در نظر گرفته شده برای واردات از مبادی قانونی را در نظر بگیریم، تعرفه مؤثر واردات حدوداً 20 درصد می‌شود.

این تعرفه که زمینه قاچاق را به‌گفته عده‌ای از فعالان این بازار فراهم کرده، گفته می‌شود تنها توانسته بر 15 تا 20 درصد واردات گوشی تلفن همراه نظارت داشته باشد و سایر اقلام از مبادی غیرقانونی تأمین می‌شوند.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:47

رشته فعالیت های گروه کشاورزی ۳.۲ درصد، گروه صنعت منفی ۱.۲ درصد و فعالیت های گروه خدمات منفی ۰.۳ درصد رشد داشته است.

 نام بخشنرخ رشد نه ماهه نخست ۱۳۹۴ (درصد، سال پایه ۱۳۷۶)
گروه کشاورزی۳.۲
گروه صنعت۱.۲-
گروه خدمات۰.۳-
محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار)۰.۷
محصول ناخالص داخلی بدون نفت (به قیمت بازار)۰.۷

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:47

بانک صادرات ایران اعلام کرد که در آستانه فرا رسیدن سال جدید پرداخت مطالبات شمار دیگری از سپرده گذاران موسسه منحل شده میزان را از چهارشنبه 26 اسفند آغاز خواهد کرد.

بانک صادرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون وجوه مربوط به ٢٨٤ هزار نفر از سپرده گذاران میزان در بانک صادرات ایران واریز شده و آنان موفق به دریافت سپرده خود شده‌اند. همچنین امکان پرداخت سپرده های تا ٤٠٠ میلیون ریال فراهم شده است. در این مرحله به سپرده گذاران با مبالغ بیش از 400 میلیون ریال (حدود ١١ هزار نفر ) به صورت علی الحساب مبلغ ١٢٠ میلیون ریال از طریق حسابهای افتتاحی نزد بانک صادرات ایران از روز چهارشنبه ٢٦ اسفندماه ١٣٩٤ واریز می‌شود. بنابراین سپرده گذاران براساس آخرین شماره کد ملی به شرح ذیل با در دست داشتن اسناد و مدارکی که دلالت بر سپرده گذار بودن ایشان در تعاونی منحله میزان دارد و مورد تأیید هیات تصفیه تعاونی مذکور بوده و قبلاً در باجه های بانک صادرات ایران در شعب تعاونی منحله میزان و یا شعب بانک صادرات ایران اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند، به شعب مذکور یا شعب این بانک مراجعه و سپرده خود را دریافت کنند یا به عنوان سپرده گذار در بانک صادرات ایران باقی بمانند که در این صورت از شرایط مناسب ایجاد شده برخوردار می‌شوند.

با پرداخت این مرحله تعداد سپرده گذارانی که موفق به دریافت سپرده خود می شوند بالغ بر ٣٠٣هزار و١٠٢ نفر معادل حدود ٩١ درصد از کل سپرده گذاران می شود.

ردیفشماره سمت راست کد ملیتاریخ مراجعه به شعب
10 و 1چهارشنبه 26 اسفند1394
22و3پنج‌شنبه 27 اسفند 1394
34و5پنج‌شنبه 5 فروردین 1395
46و7شنبه 7 فروردین 1395
58و9یکشنبه 8 فروردین 1395

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:47

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز بیست و پنجم اسفند 94 به شرح ذیل می باشد.

 قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز بیست و پنجم اسفند به شرح ذیل می باشد:

قیمت نمایندگی

قیمت بازار

مدل خودرو

32,517,000

32,700,000

پژو 206تیپ 2 با دو ایربگ

38,938,000

39,300,000

پژو پارسELX

36,693,000

37,700,000

پژو پارس سال یورو 4

33,663,000

34,900,000

تندر 90 مدلE1

36,123,000

36,500,000

سورنELX EF7

13,874,000

14,300,000

وانت بار بنزین سوز

32,340,000

33,000,000

سمند ال ایکس دوگانه سوز

25,450,000

25,900,000

تیباSXدوگانه سوز

20,140,000

20,500,000

سایپا پراید111SE

19,800,000

20,000,000

پرایدSE132با موتورM13

37,292,700

39,000,000

تندر 90(E2)گیربکس دستی

35,880,000

36,000,000

وانت نیسان دیزلABSتاخوگراف فرمان دوتکه

24,850,000

24,850,000

تیباEXفاقدHVAC

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:08

بانک جهانی در گزارشی به بررسی چشم انداز رشد اقتصادی کشورهای جهان و از جمله ایران پرداخته است.

 بانک جهانی پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی ایران تا پایان 2016 به رقم 5.8 درصد برسد که این نرخ آنطور که گزارش بانک جهانی اذعان دارد به دلیل رفع تحریم های غرب علیه ایران است. 

گزارش قبلی بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی را برای کشورمان 2 درصد پیش بینی کرده بود که نشان می دهد اجرای برجام اثرات مثبتی را بر جشم انداز اقتصادی کشورمان بر جای گذاشته است. 

این در حالی است که اکونومیست در تازه ترین شماره خود نرخ رشد اقتصادی ایران را 6.1 درصد پیش بینی کرده است که این دو رقم نشان می دهند مراکز بین المللی آماری ایران را کشوری مستعد برای یک جهش اقتصادی معرفی کرده اند.

در گزارش پیشین بانک جهانی رشد اقتصادی ایران برای سال 2017 هم رقم دو درصد بود، در حالی که این عدد در گزارش جدید به 6.7 درصد افزایش یافته است؛ پیش بینی هایی که بسیار امیدوار کننده است و این امید وقتی معنای بیشتری پیدا می کند که شاهد باشیم در گزارش جدید بانک جهانی و اصلاح گزارش قبلی ایران در شمار معدود کشورهایی است که رشد اقتصادی اش مثبت تر از پیش بینی قبلی انجام شد.

براساس گزارش بانک جهانی در برآورد رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه نفتی، رشد اقتصادی ایران نقشی بسیار مهم دارد. بر پایه گزارش بانک یاد شده، اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها صادرات نفت خام ایران روزانه 500 تا 700 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

بانک جهانی در گزارش سهولت انجام کسب و کار هم به ارزیابی شرایط ایران پرداخته و از بین 189 کشور در 10 بخش ایران را در رتبه 118 قرار داد که نسبت به سال گذشته یک رتبه بهبود پیدا کرده است.

مطابق این گزارش، ایران در سال 2015 از نظر فضای کسب و کار در جایگاه 119 جهان قرار داشت؛ اما براساس گزارش جدید، بهبود رتبه ایران به دلیل ارتقای 29 پله ای در شاخص دریافت مجوزهای ساختمان سازی و بهبود 6 پله ای دسترسی به انرژی برق است.

برپایه این گزارش، علت بهبود رتبه شاخص دریافت مجوزهای ساختمانی کاهش هزینه های دریافت این مجوزها بوده و جایگاه شاخص دسترسی به برق نیز به دلایلی از قبیل کاهش زمان و هزینه های دسترسی به این منبع انرژی افزایش پیدا کرده است؛ جایگاه 118 به خوبی نشان دهنده وضعیت فضای کسب و کار در ایران است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:08

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی گفت : با برداشتن شروط سه گانه مسکن مهر ، واحدهای بدون منتقاضی ابتدای سال 95 بفروش می رسد.

حبیب الله طاهرخانی افزود : در شهرهای جدید متولی 400 هزار واحد مسکونی مسکن مهر هستیم و 200 هزار واحد آن تاکنون واگذار و در 18 شهر جدید 200 هزار واحد ان باقیمانده که 60 هزار واحد آن بدون متقاضی است.

وی ادامه داد: از 200 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر 140 هزار واحد ان متقاضی موثر دارد و باید تحویل داده شود.

طاهرخانی درباره شرایط فروش واحدهای بدون متقاضی تصریح کرد: در قالب دستورالعمل جدیدی که هیئت وزیران مصوب کرد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی با شرایط آسان تر عرضه می شود.

طاهرخانی تصریح کرد: پرونده های فاقد متقاضی در شهرهای مختلفی وجود دارد و یکی از دلایل اصلی آن مکان یابی نامناسب است به طور مثال در شهرهای شیرین شهر، ورامین، بینالود، بخشی از هشتگرد که بارگذاری آن زیاد وحدود 55 هزار واحد بود الان 38 هزار واحد متقاضی دارد و باقیمانده فاقد متقاضیاست ، شهر مجلسی و چند شهر دیگر به دلیل مسافت های طولانی ، مکان یابی نامناسب از اقبال مردم برخوردار نبود و با اینکه تسهیلات مسکن مهر را مصرف کردند به علت نبود متقاضی همین طور باقی مانده است.

وی افزود: برای اینکه مسکن مهر شامل افراد شود شروط 4 گانه ای حضانت، تاهل، اقامت و نداشتن سابقه مالکیت شرایط مسکن مهر برداشته شده است.

طاهرخانی تاکید کرد : مصوبه هیئت وزیران همه شروط را به جز( فرم ج) برداشته است و دستورالعمل تهیه و فهرست پروژه های اطلاع رسانی عمومی خواهد شد و مردمی که تمایل دارند می توانند به نوعی اعلام آمادگی کنند و از ابتدای 95 این طرح اجرایی خواهد شد.

طاهرخانی افزود: مسکن مهر فاقد متقاضی اگر داخل شهرها یا نزدیک بافت ها بنا می شد متقاضی هم می داشت و سرمایه ها معطل نمی ماند.

وی افزود : ممکن است با تسهیل شرایط بخشی از مسکن مهر فروش برود.

طاهرخانی تاکید کرد : در مجموعه شهرهای جدید تا پایان سال 95 از 140 هزار واحد باقی مانده بیش از 100 هزار واحد آن واگذار می شود و 40 هزار واحد آن تا خرداد 96 تحویل داده می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد : 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده به دلیل مشکلات عمده از جمله مشکلات با تعاونی ها و مشکلات قراردادی است و برخی از پروژه ها به معارض خورد یعنی اراضی دولتی بوده و حقیقی حکم گرفته و پروژه ها متوقف شده است که پروژه های خاصی است و بخش محدودی به 96 منتقل می شود.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه های مسکن مهر عموما از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان است و در مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید از منابع داخلی شرکت عمران استفاده می کنیم و با روش های دیگر از جمله فروش واحدهای تجاری بخشی از هزینه ها را تامین می کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: 2 سیاست کلان در خصوص افرادی که آورده را تکمیل نکردند فداریم که به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر منتقل می کنیم و به دلیل احترام به کسانی که عمل می کنند ، گروهی که عمل نکردند حذف خواهند شد.

وی افزود: نوع ارتباط با متقاضیان از طریق سیستم های پیامک است و در برخی از شهرها متقاضیان کارتابل اختصاصی دارند که اطلاعیه ها در کارتابل اختصاصی می رود.

طاهرخانی ادامه داد: نقل و انتقال ثانویه مسکن مهر قانونی شده است و انجام می شود.

وی افزود: تعاونی ها چارچوب های خاص خودشان را دارد ما فقط زمین در اختیارشان قرار دادیم و اعضا را خودشان معرفی می کنند و نظارت ما محدود است مگر اینکه مشکلات حادی پیش آید که بررسی می کنیم.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 17:08

بالاخره پس از ماه‌ها مذاکره تیم دیپلماسی کشورمان، توافق هسته‌ای، نهایی و تحریم‌های بین‌المللی لغو شد.
صنعت هوایی ایران از جمله صنایعی است که در طول تحریم‌ها متحمل زیان‌های هنگفتی شد. این صنعت از همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی به نوعی درگیر تحریم‌ها بود. اما این روزها صنعت هوایی کشورمان، یکی از برندگان توافق هسته‌ای است.
 از همان روزهای اولیه مذاکرات هسته‌ای خبرهایی درباره حضور غول‌های بزرگ هواپیماسازی دنیا همچون ایرباس و بوئینگ در بازار کشورمان شنیده می‌شد، اما کمتر کسی باور می کرد که به این زودی آن خبرها، به واقعیت تبدیل شود. چندی پیش و در سفر دکتر حسن روحانی به پاریس، مدیرعامل شرکت ایرباس به ملاقات وی آمد و قراردادی را امضا کرد که پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود.
 قراردادی که رهاورد آن ورود 118 هواپیمای مسافربری مدرن و جدید از خانواده ایرباس است. براساس این قرارداد شرکت ایرباس تعهد کرده که طی هشت سال آینده این تعداد هواپیما را در اختیار ایران بگذارد.
 مقایسه این عدد با کمتر از 150 هواپیمایی که در طول این سال‌ها در تمام ایرلاین‌های ایرانی فعال بودند به خوبی نشان می‌دهد آنچه تنها در قالب یک قرارداد به ایران ارائه خواهد شد به کلی با آنچه در طول سه دهه گذشته اتفاق افتاده متفاوت است.
 ناوگان هواپیمایی کشورمان سالهاست که از جریان اصلی صنعت هوانوردی دنیا به دور بوده و بیشتر از هر چیزی، باید به فکر زنده نگهداشتن خود باشد.
 بازار ایران یک بازار بکر است. شرکت‌های سازنده هواپیما درصدد حضور در این بازار هستند و تلاش می‌کنند از یکدیگر سبقت بگیرند و رقابتی بین ایرباس و بویینگ در این زمینه وجود دارد. ضمن اینکه شرکت‌های دیگر سازنده هواپیما درصدد حضور در این بازار هستند و پیشنهاداتی نیز داده‌اند، مثل شرکت میتسوبیشی ژاپن، شرکت‌های چینی و روسی سازنده هواپیما، و شرکت بمباردیر کانادا. شرکت کانادایی حالا می‌تواند با امیدواری بیشتری تحولات بازار ایران را دنبال کند.
چون دولت کانادا به تازگی اعلام کرد که تحریم‌هایش را علیه ایران لغو کرده می کند.
 حضور تاثیرگذار ایران در بازارهای جهانی نیازمند منابع اعتباری گسترده است و این امر جز با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و کمک گرفتن از فاینانس امکانپذیر نخواهد بود.
در شرایطی که ایرلاین‌های ایرانی برای هزینه‌های روزانه خود نیز مشکلات جدی دارند و بدهی خدمات فرودگاهی و تامین سوخت برای آنها امری غیرقابل تسویه محسوب می‌شود، قطعا باید به جذب منابع مالی جدید فکر کرد.
 ایران همواره از 2 هزار و پانصد سال پیش، از دوره جاده ابریشم، مرکز تعادل منطقه بوده است و این یک مساله اتفاقی نیست، بلکه این موقعیت ژئوپلتیک ایران است که این موقعیت را به ایران داده است. ما هم‌اکنون در حال بازگرداندن کشور به همان مرکز تعادل هستیم تا بتوانیم نقش سابق آن را به کشور برگردانیم.
 امروز اگر بخواهیم جاده ابریشم را به گونه‌ای مدرن تعریف کنیم، در سیستم هوایی فرودگاه امام خمینی باید به هاب هوایی منطقه و ایران‌ایر به بزرگترین ایرلاین منطقه تبدیل شده و قابلیت رقابت با تمامی آنها را داشته باشد. نوسازی ناوگان هواپیمایی گام اول برای بازگرداندن صنعت هوانوردی ایران به جایگاه سابق خود در دنیاست.
پیش از تحریم ناوگان هواپیمایی، ایران‌ایر شرکت دولتی هواپیمای ایران در منطقه بی‌رقیب بود و یکی از پنج ایرلاین برتر دنیا به شمار می‌رفت.
 در طول چند دهه افول صنعت هوانوردی ایران، شرکت‌های نوظهوری مانند قطرایرویز و امارات، گوی رقابت را نه تنها از ایران که از دیگر خطوط هوایی دنیا ربوده‌اند. برای اینکه شرکت‌های ایرانی بتوانند با این ایرلاین‌های قدرتمند رقابت کنند، نوسازی ناوگان گام اول است.
در مرحله بعد، ایران نه تنها باید زیرساخت‌های مربوط به صنعت هواپیمایی را بهسازی کند و توسعه بدهد که با مدیریت درست، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را به رقیبی برای فرودگاه‌های دوحه و دوبی تبدیل سازد.
در صورتی که ایران بتواند ناوگان هوانوردی خود را تقویت و جذابیت‌هایش را برای ایرلاین‌های خارجی بیشتر کند، مسیر تاریخی اروپا به آسیا از فراز ایران زنده خواهد شد.

بازگشت ایرلاین‌های بزرگ دنیا به فرودگاه‌های کشورمان، مسیرهای جدید پروازی را تعریف خواهد کرد و به پویایی صنعت هوانوردی ختم خواهد شد. امارات تاکنون استراتژی‌های هوشمندانه‌ای در بکارگیری جت‌های گوناگون در مسیرهای خاص داشته است. برای دوبی تنها فرودگاهش مثل یک ابر باران‌زا پول پارو می‌کند. درآمد سالانه فرودگاه دوبی اکنون 27 میلیارد دلار است که اتفاقا 27 درصد از تولید ناخالص ملی امارات را شامل می‌شود. آیا تهران و ایران تنها باید رویای دوبی شدن را داشته باشد؟

از نظر جغرافیایی تهران می‌تواند مثل دوبی یا حتی بهتر از این شهر شیخ‌نشین باشد. چون شمالی‌تر بوده و به کریدورهای پروازی قدیمی بین آسیا و اروپا نزدیک‌تر است.

همچنین تهران زمانی بسیار فراتر از یک مرکز سوختگیری صرف برای هواپیماها بود و دروازه‌ای برای ورود به یک کشور باستانی به شمار می‌رفت.

امروز که تحریم‌ها برداشته شده و قرارداد خرید 114 هواپیمای ایرباس بسته شده، انتظار می‌رود که ناوگان هوایی ایران بتواند به بازار بزرگ خطوط هوایی آمریکا، کانادا و اروپا راه یافته و از مدل امارات برای قدرتمندتر شدن استفاده کند.

در هر حال و در دوران پساتحریم، حمل و نقل هوایی می‌تواند یک نمایش تازه برای رقابت 100 ساله بین فرهنگ‌های عربی و فارسی باشد.

ایرانی‌ها با توجه به تجربه نزدیک به 40 سال گذشته و نیز با در نظر گرفتن تجربه‌ای که پیش از آن داشته‌اند می‌توانند بازیگر مهمی در عرصه صنایع هوایی شوند.

امروز برخلاف گذشته و به کمک دستاوردهای برجام، ما می‌توانیم با شرکت‌های بزرگ دنیا وارد معامله شویم. این موضوع باعث شفافیت قراردادها و هزینه پایین‌تر معاملات است.

این موضوع باعث برآشفته شدن کاسبان تحریم شده است. اقتصاد ایران خود را از بند تحریم‌ها آزاد کرده و خود را مهیای حضور پررنگ در بازارهای جهانی خواهد کرد. روزهای خوب اقتصاد کشورمان نزدیک است.

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 5:03

بانك مركزي نسبت به نفوذ بدافزار ها به شبكه بانكي هشدار داد

اخیرا بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ شد که بیانگر تهدید هکرها و نفوذ آنها به نرم‌افزارهای بانکی تلفن همراه و انجام برداشت‌های غیرمجاز از حسابها و به تبع آن ایجاد نگرانی سازمان‌های ذیربط در این رابطه است. با این حال بانک مرکزی اعلام کرده که ملاحظات سیستم عامل تلفن همراه و امنیت شبکه مخابراتی با وجود اهمیت فراوان در اختیار حوزه بانکی نیست.

مسایل امنیتی حوزه بانکی همواره از اهم مسایل حاکم بر این شبکه به شمار رفته و وجود برخی نقایص در این این رابطه گاهی موجب زیانهایی برای مشتریان و مجموعه شبکه بانکی شده است. موضوعی که البته با وجود اذعان به آن، مسوولیت آن به طور کامل از سوی سازمانهای ذیربط پذیرفته شده نیست.
بعد از اینکه چندی پیش بانکها با هشدار به مشتریان خود اعلام کردند که ایمیل‌هایی که مبنی بر دریافت اطلاعات و تکمیل فرمهای ارائه شده برای آنها   ارسال می‌شود  به هیچ عنوان از سوی بانکها نیست و می تواند عامل نفوذ به حسابهای مشتریان باشد، اخیرا نیز بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای به بانکها موضوع را به طور جدی تری مطرح کرده است.
این در حالی است که در اسفندماه سال جاری بانک مرکزی ضمن ارائه‌ی بخشنامه‌ای فوری به مدیران عامل بانک‌ها و موسسات عضو مرکز شتاب تهدید حسابهای بانکی از سوی بدافزارهای نفوذ کننده از طریق همراه بانک خبر داده و با اعلام هشدار در رابطه با نفوذ هکرها از طریق نرم‌افزارهای بانکی تلفن همراه نسبت به انجام سرقت از حساب‌های بانکی وجود شکایات در دادسراهای کشور را تایید این موضوع اعلام کرده است.
حسابها چگونه هک می شوند؟
بدافزارها اینگونه عمل می‌کنند که ابتدا پیامکی حاوی لینک نصب بدافزار برای کاربر ارسال می شود و وی پس از دریافت پیامک از طریق کلیک کردن روی لینک اقدام به نصب آن می‌کند.
 در ادامه بدافزار از نقاط ضعف برنامه همراه بانکی که روی تلفن همراه کاربر وجود دارد استفاده کرده و از حساب بانکی وی سرقت می‌کند.
همچنین از سویی دیگر عملکرد هکرها به گونه‌ای است که مانع رسیدن پیامک‌های اطلاع‌رسانی از واریز و یا برداشت از حساب شخصی که می‌تواند که نشانگر تراکنش‌های مالی غیرمجاز باشد خواهد شد.
مسوول امنیت ؟!
البته بانک مرکزی در این رابطه اعلام کرده که راهکارهای مقابله با تهدید بدافزارهای تلفن همراه در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت سیستم عامل، امنیت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، امنیت شبکه مخابراتی و هوشیاری کاربران نهایی قابل بررسی است، اما ملاحظات سیستم عامل تلفن همراه و امنیت شبکه مخابراتی با وجود اهمیت فراوان در حوزه کنترل نظام بانکی نبوده و با توجه به هزینه‌بر بودن بکارگیری برخی راهکارهای نوین از جمله ارتقاء امنیت بانک نیاز به تحویل مخاطره و هزینه – فایده نیز خواهد بود.
اظهارت متفاوت درباره امنیت بانکی در حالی است که چندی پیش جلالی - رئیس سازمان پدافند غیرعامل - در اظهاراتی درباره امنیت بانکداری الکترونیک، با بیان اینکه «بخش مربوط به جرائم در حوزه کار پلیس قرار می‌گیرد، اما این‌که چقدر در سامانه‌های بانکی پایداری داریم، موضوع دیگری است»، گفته بود که با توجه به این‌که بخش زیادی از سامانه‌های بانکی کشور در بانک مرکزی وابسته به سامانه‌های خارجی است، آسیب‌پذیری‌هایی در این زمینه وجود دارد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در بانک‌های کوچکتر، معمولا استفاده از سامانه‌های داخلی مورد توجه قرار گرفته و ما آنها را تحت کنترل داریم گفته بود که با این وجود از نظر سازمان آسیب پذیری در بانک مرکزی و در حوزه سامانه‌های بانکی جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
با این حال بانک مرکزی این موضوع را چندان نپذیرفته و اعلام کرده بود که از نظر این بانک امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک وجود دارد و اگر بانکداری الکترونیکی امنیت نداشت، چگونه روزی 30 تا 40 میلیون خرید انجام شده و از حساب کسی هم به صورت غیر مجاز برداشت نمی‌شود؟
چند توصیه برای مقابله با نفوذ هکرها
اما با توجه به مسائل موجود در رابطه با امنیت همراه بانک بانک مرکزی با تاکید بر این‌که بدافزارهای نفوذ‌کننده به نرم‌افزارهای بانکی تلفن همراه تهدیدی جدی برای کاربران است چند توصیه را در این رابطه اعلام کرده که مشتریان ملزم به رعایت آنها خواهند بود.
اولین موضوع این‌که مشتریان باید نرم‌افزارهای همراه بانک را از وب‌سایت اصلی بانک‌ها و یا منابع قابل اعتماد و مورد تایید بانک دریافت کنند و تا حد ممکن در هنگام اتصال به شبکه‌های بی‌سیم عمومی از نرم‌افزارهای همراه بانک استفاده نکنند.
 به مشتریان تاکید شده که از کلیک کردن برروی لینک‌ها و یا دریافت فایل‌های ضمیمه پیام‌هایی که از اشخاص ناشناس برای آنها یا در گروه‌های دیگر ارسال می‌شود خودداری و در این رابطه به شدت دقت کنند. در عین حال که مشتریان باید از نرم‌افزارهای ضد بدافزار تلفن همراه که به روزرسانی می‌شود استفاده کرده و از نصب برنامه‌های کاربردی تلفن همراه که مجوز‌های بیش از اندازه درخواست می‌کنند، پرهیز کنند.
همچنین باید از فراهم سازی مجوز دسترسی ریشه (Root) در سیستم عامل اندروید و یا قید آزاد کردند ( IoS)و دورزدن سازوکارهای امنیتی خودداری کنند. مشتری نباید اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضاء کارت بانکی و رمز دوم را در تلفن همراه ذخیره کند. همچنین تاکید شده که مشتریان باید اطلاع حساب‌هایی که گردش قابل توجه دارند به خدمات همراه جدا خودداری کنند.
منبع : ایسنا

تجارت آنلاین...
ما را در سایت تجارت آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tejaratonline بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 5:03